keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Mistä blogin nimi tulee?

Monesti, kun kerron uusille ihmisille blogini nimen tai osoitteen, saan usein kuulla pientä salamyhkäistä naurua. Suurin osa ajattelee blogin nimen niin, että tarkoitan sillä sitä, että tuon kaikista kisoista sinivalkoisen ruusukkeen mukanani, "minä olen paras" -ajatuksella. Näin asia ei kuitenkaan ole. En todellakaan kuvittele niin, että toisin jokaisesta kilpailusta palkinnot mukanani. Blogin nimi tarkoittaa aivan jotain muuta ja nyt ajattelin yrittää selventää teille, mitä se oikeasti merkitsee.

Minulla meni pitkään, että keksin blogilleni nimen. Sellaisen, jota muilla ei ole ja joka merkitsee minulle jotain. Blogini nimi on joskus ollut "Erika ja hepat", mutta se ei ole kovinkaan erikoinen, se ei jää kenenkään mieleen. Halusin jotain erilaista. Muistan, kun olin siinä tilanteessa, jolloin aloin miettimään uutta nimeä blogille. Olen aivan varma, että jostain kappaleesta olin kuullut kyseiset sanat. Yritin googlailla tuloksia, mutten löytänyt muuta kuin yhden sivuston, jossa on mainittu Maalissa taas voittajana -niminen ravilaulu, jota en valitettavasti löytänyt. Kuitenkin, hetken aikaa pohdiskelin, olisiko siinä nimi blogilleni, kunnes koitti päivä ja blogi sai kokea muodonmuutoksen.

Ex-ravuri Pihla, jonka kanssa jokaisen ratsastuksen tavoitteena on,
että hevonen pysyy hallinnassa.

Jokainen asettaa itselleen tavotteita ja unelmia, niin suuria kuin pieniäkin. Kun asetan itselleni tavoitteen ja saavutan sen, ajattelen sen olevan voitto minulle. Se, että ylittää kaikki haasteet päästäkseen tavoitteeseen, on kuin pääsisi maaliin. Pitää uskaltaa tehdä asioita, jotta voi saavuttaa sen, mitä haluaa. Ja kun pääsee haluamaansa, tulee fiilis kuin voittajalle. Otetaan pieni esimerkki: Olen estekilpailuissa, allani on vielä kokematon kisaaja, jolla ei ole oltu vieraissa paikoissa. Otan tavoitteekseni saada hevosen rennoksi, sekä luottamaan ratsastajaan, niin ettei se pelkää uutta tilannetta. Kun onnistun tavoitteessani, ei minua haittaa vaikken olisikaan kunniakierroksella kärjessä laukkaamassa. Minulla on silti voittajafiilis, kun tavoitteeni onnistui.

Toinen esimerkki: Olen työharjoittelussa, kehityn ja opin valtavasti uutta koko ajan. Viihdyn tallilla ja teen pitkiä päiviä välillä ihan vapaaehtoisesti. Minulle sanotaan, että olen tehnyt työni hyvin ja minut voitaisiin palkata vaikka saman tien tallille töihin. Siitä minulle tulee voittajafiilis. Olen iloinen, jos työtäni on arvostettu, etten ole ollut ihan turha. Siitä minulle tulee fiilis, että minulla on mahdollisuus päästä siihen tavoitteeseen, minkä olen itselleni asettanut. Ja kun siihen tavoitteeseen pääsen.. Olen maalissa taas, voittajana.

 Helkan kanssa oli paljon tavotteita ja suurin osa niistä saavutettiin! <3

2 kommenttia: