lauantai 29. joulukuuta 2012

kiva poni... (?) part 46543

Eilen en jaksanut tulla postailemaan, kun menin suoraan nukkumaan kun pääsin tallilta kotiin :D Nytkin tulen pikaisesti kertomaan kuulumiset, kun tulin äskettäin tallilta ja kohta pitäisi sinne mennä takaisin.. Ai niin, käytiin katsomassa silloin keskiviikkona Ilonan kanssa nigtmare - painejainen merellä ja olihan se ihan hyvä leffa !

Torstaina olin tekemässä taas tallilla työt ja kun olin saanut tehtyä työt, niin tulin kotiin. Iltapäivällä meillä oli eräänlainen "keskustelujuttu" Kouvolassa ja kun sieltä pääsin, haettiin Ilona ja iskä heitti meidät tallille. Ratsastettiin Minnillä ja Vinskillä kentällä. Tilattiin muuten ennen joulua horzelta kamaa niin ne tulivat ja päästin testaamaan niitä. Minnille ruskeat suojat ja huopa, Vinskille mustat suitset. Ilona pli tilannut takajalan suojat ja joulupintelit Ollille. Ostettiin myös yhteiseksi se painonmittaus vyö, niin pääsee vähä katselemaan ponien painoja!





Palataan hetkeksi ratsastukseen. Kentälle Ilona oli kasannut pienen esteen (n. 50cm) ja hypättiin vähän sitä. Minä menin Minnillä ja verryttelin sen melko nopeasti. Minni oli melko kauhea ratsastaa, säikkyi toisessa päädyssä jotain, pukitteli ja kiikutti kenttää ympäri. En ymmärrä mikä Minnille tuli, kun se alussa meni kuitenkin ihan ok. Sitten se vaan rupesi kiukuttelemaan ja pukittelemaan, sekä yritti ottaa sen omia spurtteja kentän toisesta päädystä toiseen..  Kun oltiin saatu ponit liikutettua tehtiin iltatalli yhdessä..

Perjantaina tein taas tallilla työt ja kun olin aamutallin saanut tehtyä, menin liikuttamaan Minnin kentälle. Minni oli täysin samanlainen ratsastaessa, kuin edellispäivänäkin.. Kiukutteli, pysähteli, pukitteli, lähti kiikuttamaan kenttää ympäri, säikkyi toista päätyä.. En sitten tiedä, onko se jostain kipeä, mutta otan nyt pari päivää vähän rauhallisemmin, jos se menisi sitten ohi..

Kun olin saanut Minnin liikutettua, niin Vilma ratsasti Vinskillä. Vilma meni jonkin aikaa satulan kanssa, jonka jälkeen minä ratsastin vähän aikaa Vinskillä. Tein laukassa muutamat vaihdot ja ravissa kokosin ja lisäsin. Vinski meni ihan kivasteen. Vilma meni viellä loppuverryttelyt Vinskillä ilman satulaa. Illemmalla tehtiin iltatalli Vilman kanssa ja kun pääsin kotiin, menin heti nukkumaan :D! Väsytti niin hirveästi....


Tänään olin tekemässä aamutallin ja äskettäin tuli kotiin, niin aloin kirjoittamaan blogia :) Töitä olisi vielä tänä vuonna 31. päivään asti ja Sirkku on tulossa Jaalaan 30-31 päivä niin siitä saan vähän apua tallitöissä ;)


6 kommenttia:

  1. Voi että vinski on pallon näkönen xd ps. Minni on hulluponi ..

    VastaaPoista
  2. voi minniää, se meni sillo niin kivasti ku mä olin siel :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no joo o :D minni näyttää aina parhaimmat puolet muille, mut sit ku oon yksin kentällä ratsii tai ilonan kaa nii sitte se on just tommone.. :D

      Poista